Día de los Niños/Children’s Day

Saturday, April 27 at 2pm
Port Angeles Main Library

Celebrate Children’s Day/Book DayEl Día del Niño/ El Día del Libro with DJ Raúl Cisneros. Enjoy stories, Mexican snacks, and piñata making. Every child that attends will receive a free book.

Día is a national library program that fosters literacy for all children from all backgrounds. Programs such as Día play a critical role in helping meet the needs of an increasingly diverse population, while also fueling understanding and acceptance. Día, also known as El Día de los Niños/El Día de los Libros (Children’s Day/Book Day) is a commitment to include and celebrate a variety of cultures every day, year-round. Día is an enhancement of Children’s Day, which began in 1925. In 1996, nationally acclaimed children’s book author Pat Mora proposed linking the celebration of childhood and children with literacy to found Día.

This program is supported by the Port Angeles Friends of the Library.

Vengan a una celebración bilingüe del Día del Niño con música de DJ Raúl Cisneros. Vamos a compartir cuentos y antojitos mexicanos, y hacer piñatas. Cada niño recibirá un libro gratuito.

El Día de los Niños/El Día de los Libros, conocido también como “Día”, es una celebración cotidiana de los niños, las familias y la lectura, que culmina cada año el 30 de abril. La celebración enfatiza en la importancia de promover el alfabetismo para los niños de todas las procedencias lingüísticas y culturales. El “Día” es una extensión del “Día del Niño” que se inició en el año 1925. El “Día del Niño” fue creado como una fecha para llamar la atención acerca de la importancia y el bienestar de la niñez. En 1996, Pat Mora, escritora de literatura infantil con amplio reconocimiento en toda la nación, propuso la vinculación de la celebración de la niñez y los niños con el alfabetismo para fundar “El día de los niños/El día de los libros”.

Este programa se hace posible con el apoyo generoso del grupo “Port Angeles Friends of the Library.”

Día de los Niños/Children’s Day